Förra veckans underbara vårväder har ersatts med vinter igen. Jag trodde väl inte att vi skulle få vår "redan" i mars, men man hoppades ju...Det har snöat hela veckan och bara sen igår så har vi fått ett par dm snö.
Att behöva gräva fram bilen på morgonen, och sen skrapa isiga rutor spräcker hela min morgonplanering! Denna syn mötte mig imorse:
 

Att dessutom vakna med sprängande huvudvärk, halsont (ja IGEN!), komma på att vi har slut på bröd och - värst av allt - att kaffebryggaren är sönder!! gjorde det inte lättare precis!
 
Ja ja, snart är våren här i alla fall, det går ju åt rätt håll, bröd och kaffebryggare kan vi faktiskt köpa (så bra man har det) och förhoppningsvis är jag piggare snart! Så nog med gnäll.
Att höra Hugo fråga lillasyster "Ska vi läsa bok?? Ska Hugo läsa bok för Lilly?" med sin snällaste röst, se Lilly skina upp och ivrigt springa efter och krypa upp bredvid Hugo i soffan - DET gör däremot allt ljusare! Mina älskade små!
 
En bild från några månader tillbaks, men så fin tycker jag!

2 kommentarer

jenny - gravid & mamma i nashville

24 Mar 2014 13:57

Uschamejen för den där snön ni fick alltså :/ Och inget kaffe eller bröd är närmare en katastrof. HUA! Hoppas snön är borta nu, att ni har massor med kaffe & allt känns bättre!

Började fö. nästan gråta ang. syskonkärleken. Så himla fint alltså <3<3<3

Svar: Tack vännen! Jo snön är borta (skrev just ett nytt inlägg) :) Tack o lov, våren är tillbaka och solen skiner! och kaffe och bröd har vi bunkrat upp med ;) ny kaffebryggare inhandlad! Ja jag är en kaffemänniska, det blir inte en lyckad morgon utan! Syskonkärlek är så vackert, och det är en sån speciell känsla att ge sitt barn ett SYSKON, att vänta barn och syskon liksom...ja du förstår ju! <3
hannakarolinas.blogg.se

Anonym

24 Mar 2014 15:01

Haha, nu tänkte jag bara på ditt inlägg om magen o August i DIN blogg, som jag nyss läste, förstår nu att du syftade på MITT inlägg :) - jag väntar alltså INTE syskon ;-)

Kommentera

Publiceras ej