Ny vecka igen! Tycker veckorna bara består av måndagar och fredagar nu för tiden - det går så fort! Börjar med att avlägga rapport om vädret ;-) jag skrev ju sist att det blivit vinter igen, men här är det snabba ryck för nu är det vår igen. +10 grader och sol. Underbart! Väldigt svårt med kläder nu dock, på morgnarna när vi åker till skola/förskola är det ofta 0-gradigt.
 
Och jag har inte skrivit på hela helgen, jag har inte fått in vanan än! I fredags hade vi i alla fall en helt underbar dag, jag och min "stora" lilla pojke - jag var med Hugo i skolan hela dagen! Verkligen kul att få se hur en typisk dag ser ut, att få lite mer inblick i hans vardag (inte klokt att mina barn har en vardag som inte alltid involverar mig!). Och viktigt. Jag tycker att det är väldigt viktigt som förälder att vara involverad i barnens skola/förskola, att vara närvarande och ha koll. Så klart! Hugo var så glad och stolt över att ha mig där, han visade mig hur man skulle göra i matsalen (man får inte ta smörgås innan man ätit lite mat! tex..:), jag fick sitta alldeles bakom honom på samlingen och presentera mig själv, fick vara med att rita fiskar till ett kollage om vattnets kretslopp som de håller på med, mm.
Skolan slutar 12.30 på fredagar, så då åkte jag och Hugo ner på stan och fikade. Så mysigt med lite tid ihop, bara vi två!
 
 

<3
 
 

Kommentera

Publiceras ej